Diskalkuli, çocuğun matematik ve sayı tabanlı işlemleri anlama, öğrenme ve gerçekleştirme yeteneğini etkileyen bir öğrenme güçlüğünü tanımlamak için kullanılan bir terimdir.

Diskalkuli’den muzdarip bir çocuk sayıları ve işaretleri karıştırır ve zihinsel matematik yapamaz veya soyut fikirlerle çalışamaz. Bu çocuklar görevlerini ve ev ödevlerini yapmakta zorlanırlar.

DİSKALKULİ BELİRTİLERİ

  • Toplama, çıkarma, çarpma, bölme gibi temel matematik işlemlerinde (soru çok basit olsa dahi) zorlanma, uzun süre düşünmek zorunda kalma.
  • Matematik problemlerinde sonuca ulaşmayı sağlayan işlem sırasını oluşturamama.
  • Çarpım tablosunu ezberleyememe veya birkaç gün içinde unutma.
  • Hafıza problemleri yaşayarak, çok basit hesap hataları yapma.
  • Matematiksel sembolleri birbiri ile karıştırma.
  • Sağ-sol kavramını öğrenememe veya sürekli bu konuda hata yapma.
  • Dikkat bozukluğu, konsantre olamama.
  • Basit geometrik şekilleri öğreneme.
  • İşlemlerde sürekli parmak saymak zorunda kalma.
  • Güncelik hayatta, alışveriş esnasında hatalı para verme veya para üstü hesaplayamama.
  • Bozuk para saymada güçlük çekme.
  • Mantıksal ve stratejik oyunlarda çokça hata yapma.
  • DİSKALKULİ TEDAVİSİ

    Her çocuğun öğrenme güçlüğü kendine özel ve sıkıntı yaşadığı alanlar birbirinden farklı olduğu için tedavi sürecine değerlendirme ile başlanır. Yapılan testler, klinik gözlemler, aile ve okul ile yapılan görüşmeler ile çocuğun zihin profili çıkarılarak güçlü ve gelişmesi gereken zihin becerileri belirlenir. Sonrasında uygun bir özel eğitim programı oluşturularak gelişmesi gereken yönler çocuğun daha güçlü alanlar kullanılarak desteklenir. Okul ve aile, çocuğun öğrenme stili hakkında bilgilendirilerek bilgiyi sunarken bu özelliklere dikkat etmeleri önerilir. Kısacası süreç çocuğun kapalı olan öğrenme kanallarını işlevsel hale getirmek ve öğrenmeyi öğretmek olarak tanımlanabilir.